วารสารพัฒนาการเรียนการสอน มหาวิทยาลัยรังสิต

Journal of Rangsit University: Teaching & Learning

ISSN 2822-1400 (Print)

ISSN 2822-146X (Online)

Volume 18, Number 2 (July - December), 2024

Table of Contents

Page
Research Articles
The Effects of Integrated Clinical Teaching with Argumentative Analysis Techniques on Nursing Students’ Ability in Differential Diagnosis
 

เพชรรัตน์ เจิมรอด and ณัฐรพี ใจงาม
1-16
A Development of the Goal Setting Formative Questionnaire: Thai Version
สกุลกาญจน์ วลีอิทธิภัสร์ จิตา อัศวภูษิตกุล and กานดา เลิศลดาลักษณ์
17-32
Development of STEM Education Learning Plan of Pre-service Chemistry Teacher Using Daily Life Chemistry Experiments
วีรนุช คฤหานนท์ ดวงจันทร์ แก้วกงพาน สมศักดิ์ ก๋าทอง พูนฉวี สมบัติศิริ and นิภา จันทร์อ่อน
33-57
STEM Activity Management and Scientific Methods for Food Wisdom of Ethnic Students
ดวงจันทร์ แก้วกงพาน ฉัตรฑริกา ปองไพบูลย์ผล จารีย์ โชคสร้างทรัพย์ ชิสาพัชร์ ชูทอง นิภา จันทร์อ่อน จิริสุดา ธรรมขันธ์ and รุ่งอรุณ คชไพร
58-77
Phenomenon-Based Learning to Develop Critical Thinking Skills and Problem Solving Skills on Climate Change for 6th Grade Students.
พัชราภรณ์ ปินตา and ธิติยา บงกชเพชร
78-92
The Development of Environmental Online Camp Activity for Junior High School  Students: Food Waste Crisis, Impacts and Solutions
น้ำเพชร นาสารีย์
93-112
Phenomenon-Based Learning for Promote Conceptual and Climate Change Awareness of Grade Six Students, an Educational Opportunity Expansion School
พุธิตา สุภาอินทร์ and สุรีย์พร สว่างเมฆ
113-130
Learning Management of the Content Entitled Interactions in the Solar System and Space Technology Using MACRO Model for Promoting Critical Thinking in Grade 9 Students, an Educational Opportunity Expansion School
ภานุชนารถ ชัยวงค์ and สุริยา ชาปู่
131-145
The Development of Science Instructional Model to Enhance Creative Innovation and Innovator of Upper Secondary School Students
รติ จิรนิรัติศัย and ชนสิทธิ์ สิทธิ์สูงเนิน
146-158
Developing a Project Learning Model with a Research Process to Enhancing Creative Problem-Solving Cognition for Students, Rajabhat University.
สรวงพร กุศลส่ง
159-178
The Study of Grade 12 Students’Environmental Experience and Action Competence for Environment in Chaiyaphum Province
สุริยะ คุณวันดี and จีระวรรณ เกษสิงห์
179-195
The Development of Instructional Model Based on Cooperative Learning Theory and Critical Thinking Process to Enhance the Ability to Analyze Language Strategies and Media Literacy of Teacher-Professional Students.
กีรติ นันทพงษ์ and อุบลวรรณ ส่งเสริม
196-219
The Development of ESP Students’English Vocabulary Knowledge and Reading Skills Using the PQRST Technique with News Articles
Wanlop Yoodee and Kriangsak Thanakong
220-237
Learning Style of the First Year Medical Technology Students, Rangsit University
กาญจนา จันทร์ประเสริฐ
238-250
Approved By TCI (2020 - 2024)

Indexed in