วารสารพัฒนาการเรียนการสอน มหาวิทยาลัยรังสิต

Journal of Rangsit University: Teaching & Learning

ISSN 2822-1400 (Print)

ISSN 2822-146X (Online)

Volume 19, Number 2 (July - December), 2025

Table of Contents

Page
Research Articles
INQUIRY-BASED STEM LEARNING TO ENHANCE CREATIVE THINKING IN 9th GRADE FEMALE STUDENTS AT A SCHOOL
ชัชวรัชย์ ใบยา and ธิติยา บงกชเพชร
1-15
Attitudes toward the use of plastic foam food containers of students, employees, and food sellers: Community-Based Learning within the area of Rangsit University
ทัศนีย์ ปัญจานนท์ and ปฐวีณ์กร เกษโกมล
16-28
The Development of a Physics Learning Model to Enhance Critical Problem-Solving Ability of Grade 10 Students 
เกริก ศักดิ์สุภาพ
29-46
USING SYNECTICS AND COLLABORATIVE LEARNING MODELS TO DEVELOP CREATIVE THINKING SKILLS OF VOCATIONAL STUDENTS IN INDUSTRY PROGRAM
ณัฐชา มิ่งขวัญสุข and กาญจนา จันทร์ประเสริฐ
47-62
Development of Empowering  Supervision Strategies  to Strengthen Teachers’ Research and Innovation Skills  Under Lamphun Primary Educational Service Area
เสาวภา ประพันธ์ ชูชีพ พุทธประเสริฐ ศิริมาศ โกศัลย์พิพัฒน์ and ถนัด บุญชัย
63-77
Implementation of Learning Activities to Promote Analytical Thinking Skills Using Marzano's concept for Prathomsuksa 6 Students
พุมพนิต คงแสง ปริศรา อิสโร and นิรันดร์ จุลทรัพย์
78-92
THE DEVELOPMENT OF AN INSTRUCTIONAL LEADERSHIP ENHANCEMENT PROGRAMME OF SCHOOL PRINCIPALS BY USING COGNITIVE COACHING AND WHOLE-FACULTY STUDY GROUP APPROACHES
มารุต ทรรศนากรกุล ชาริณี ตรีวรัญญู and พฤทธิ์ ศิริบรรณพิทักษ์
93-111
The Development of Nature-Based Parent’s Involvement Program to Encourage Sensory Skills of Early Childhood Learners
ศุภลักษณ์ สุธงษา ปิยะนันท์ หิรัณย์ชโลทร and ปัทมาวดี เล่ห์มงคล
112-132
Instructional Model for Enhancing Thai Communication Soft Skills for Kasem Bundit University Students.
ปรภัสร์ มาสะอาด and สุเวส อันตรีวรกุล
133-151
Development of a Simple Apparatus for Measuring Surface Tension via the Capillary Rise Method in Undergraduate Physical Chemistry Laboratories
อมรรัตน์ ม่วงอ่อน and พรสวรรค์ อมรศักดิ์ชัย
152-164
The Use of Guided Construction Play Activity Packages to Enhance Self-Esteem of Young Children
สิโรธร ลอองเอก ปิยะนันท์ หิรัณย์ชโลทร and ชลาธิป สมาหิโต
165-180
The Study of the Instruction Development after Distance Teaching Supervision Evaluation of Graduate Diploma (Curriculum and Instruction) Program Students in Curriculum and Instruction, Sukhothai Thammathirat Open University
ศิตา เยี่ยมขันติถาวร and วรรณประภา สุขสวัสดิ์
181-197
The Development of Food Literacy Board Game based on BCG Economy Model for Promoting Working Memory of Young Children
นวรัตน์ วงศ์เนาวรัตน์ อรพรรณ บุตรกตัญญู and ปัทมาวดี เล่ห์มงคล
198-215
The Development of a Competencies Assessment for Teachers as a Facilitator under the Department of Learning Encouragement : User Experience Research
จันทิมา สาลาด and จตุภูมิ เขตจัตุรัส
216-231
The Development of Game-Based Learning Media for Learning in Statement of Cash Flow
เกศรา สุพยนต์
232-246

                        Approved By TCI (2025 - 2029)

Indexed in