วารสารพัฒนาการเรียนการสอน มหาวิทยาลัยรังสิต

Journal of Rangsit University: Teaching & Learning

ISSN 2822-1400 (Print)

ISSN 2822-146X (Online)

Volume 17, Number 2 (July - December), 2023

Table of Contents

Page
Research Articles
Using Students’ Computational Thinking in Programming for Meeting Lesson Objectives through Unplugged Activities: Focusing on Collaboratively Do Phase Using Lesson Study and Open Approach
ไกรลาส มาตรมูล พิชิตชัย ปิมแปง and เทพธิทัต เขียวคำ
1-18
The Study of Mathematical Misconceptions and Effects of Using the Concept Formation Model of Lasley & Matczynski on Infinite Sequences and Series of Mathayomsuksa Six Students
เอกพล กมลเพชร ชนิศวรา เลิศอมรพงษ์ and ทรงชัย อักษรคิด
19-35
Comparative Analysis of Science Strand in the Current Curriculum to the Future Changes of the Thai and South Korean Curriculum
กิตติพศ โกนสันเทียะ ปัฐมาภรณ์ พิมพ์ทอง and เอกรัตน์ ทานาค
36-49
The Effect of Collaborative Learning Management with Jigsaw Technique 2 on Learning Achievement and the Ability of Students to Critical Thinking of the Applied Thai Traditional Medicine Program
ปณดา รามไพบูลย์ and ณวัชพงศ์ ไชยรัตน์
50-60
Effects of the Experimental Non-formal Educational Activities Based on Andragogy Theory to Promote Community Cultural Knowledge, Sensitivity, and Awareness of Youth in Chonburi Province
ปนัสยา เมฆพักตร์ and วรรัตน์ ปทุมเจริญวัฒนา
61-76
Development of Interactive Multimedia Electronic Comic Book on Accounting Cycle for Undergraduate Students of Rangsit University
เกศรา สุพยนต์
77-90
A Study of Common Errors in Chinese Verbal Communication of Thai Learners: A Case Study of the Students in Prince of Songkla University, Pattani Campus
นารีรัตน์ วัฒนเวฬุ ปิยวรรณ ปิยะกาญจน์ and ฟ่านหมิงซิน
91-106
The Effect of Collaborative Instructional on Web-Based Instruction for Graduate Diploma in Teaching Certification Students of Ubon Ratchathani Rajabhat University
อัจฉรีย์ พิมพิมูล and อิสรีย์ พิมพิมูล
107-122
Development of Positive Psychology Support Activities Set for Pre-schooler Students
อัมเรศ เนตาสิทธิ์
123-136
The Learning Process Model Development in Thai Literature Development by Using the 5 STEPs Instructional Model to Enhance Critical Thinking Skills for Thai Language Teacher Students, Faculty of Education, Lampang Rajabhat University
ดารุณี นิพัทธ์ศานต์
137-154
Effects of Implementing the Model-Eliciting Activities (MEAs) on the Promotion of Mathematical Problem-Solving Abilities on Interest and Value of Money of Mathayomsuksa Five Students
พรศิริ สอนลิลา ชนิศวรา เลิศอมรพงษ์ and ชานนท์ จันทรา
155-172
Development of ATEP Model to Enhance the Capabilities of Early Children in Integrated Learning Management of Small Schools
สรวงพร กุศลส่ง
173-191
Classroom Management in French Language Teaching: A Case Study of Thai and Vietnamese Universities
สิรจิตต์ เดชอมรชัย and เพ็ญพรรณ ทิพย์คง
192-205
Results of the Study of Students Creativity with Digital Storytelling Methods According to the Concept of Constructionism
วรมณ ช่อไม้ทอง and นัทธีรัตน์ พีระพันธุ์
206-221
Developing Strategy on Learning and Innovation Skills Development for Primary Students
สรญา วัชระสังกาศ วาโร เพ็งสวัสดิ์ and วัลนิกา ฉลากบาง
222-236
Results of the Development of Science Learning Activities Series that Promote Basic Scientific Process Skills and an Attitude Towards Science with ON-HAND and ON-LINE Teaching-Learning Model on Water Resources and Weather
ภารวี จงไกรจักร
237-250
Analysis of the Features of Mathematical Modelling Tasks Designed by Pre-Service Mathematics Teachers
สกล ตั้งเก้าสกุล ทรงชัย อักษรคิด วันดี เกษมสุขพิพัฒน์ and ชนิศวรา เลิศอมรพงษ์
251-266
Review Articles
Adjusting Learning and Changing Instruction Method with the Flipped Classroom Learning Management Package. New Era Educational Innovations for Tertiary-Level Students
ทรรศนัย โกวิทยากร and กีรติ นันทพงษ์
267-281
Approved By TCI (2020 - 2024)

Indexed in